Людина розрізняє навколишні предмети за формою. Інтерес до форми якого – небудь предмета може бути продиктований життєвою необхідністю, а може бути викликаний красою форми. Форма, в основі побудови якої лежить поєднання симетрії і золотого перерізу, сприяє найкращому зоровому сприйняттю відчуття краси і гармонії. Ціле завжди складається з частин, частини різної величини знаходяться в певному відношенні одна до одної і до цілого. Принцип золотого перерізу – вищий прояв структурної і функціональної досконалості цілого і його частин у мистецтві, науці, техніці, музиці і природі. Тому не тільки в стародавні часи скульптори, художники, музиканти, архітектори приділяли велику увагу перерізу і гармонійним відношенням, але й нині пам'ятають і використовують цей переріз.
У цій роботі я спробую з’ясувати системний аналіз феномену золотого перерізу та висловити кілька припущень, що дозволяють пояснити загальний характер золотої пропорції та золотої спіралі, а також її застосування у мистецтві.