Користувацький вхід

Урок 25. Елементи керування “кнопка”. Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом.

Зареєструйтесь,
щоб мати можливість переглядати всі сторінки та файли,
публікувати власні матеріали, отримувати сертифікати.


rozdil_5.jpg

Урок 25
ТЕМА УРОКУ. Елементи керування “кнопка”. Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом

МЕТА УРОКУ:
Навчальна. формувати уявлення про основні етапи створення проекту, формувати вміння пояснювати поняття властивостей, методів, подій елементів керування; задавати значення властивостей компонентів в режимі виконання програми;
Розвиваюча. розвивати пам’ять та увагу учнів, логічне мислення, креативність , навички по обробці подій.
Виховна. виховувати інтерес до вивчення інформатики.
ОБЛАДНАННЯ: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, програмне забезпечення, роздатковий матеріал.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ХІД УРОКУ.

І. Організація класу до уроку
Перевірка наявності та готовності учнів до уроку. Створення позитивного настрою для проведення уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Форма є основним елементом керування при розробці проекту в Lazarus, контейнером для інших компонентів. На уроці ви розширите ваші уявлення про властивості форми і дізнаєтесь, як запрограмувати обробку подій для форми. Ви навчитеся програмувати виведення повідомлень про результати виконання програми.
III.Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування або самостійна робота учнів з джерелом інформації (презентація)
Одним з елементів керування, який можна розмістити на формі, є кнопка.
Щоб розмістити кнопку на формі, потрібно підвести вказівник до її зображення на вкладці Standart вікна середовища Lazarus і двічі клацнути ліву кнопку миші.
Після цього кнопка з'явиться у верхній лівій частині форми, а її ім'я додасться до списку компонентів проекту в полі Components вікна Інспектор об'єктів.
За потреби кнопку можна перетягнути в будь-яке інше місце форми.
Якщо вибрати кнопку на формі або вибрати її ім'я в полі Components вікна Інспектор об'єктів, то на вкладці Властивості цього вікна відобразиться список властивостей кнопки та їхніх значень.
Усі властивості форми, які ми розглядали (Caption, Color, Height, Width, Top, Left, Name), є і у кнопки. Але змінення значення властивостей:
Color яке встановлено за замовчуванням, не змінює стандартний колір кнопки,
Caption визначає текст на самій кнопці,
Тор і Left визначають відстань верхньої і лівої межі кнопки не від відповідних меж екрана, як для форми, а від відповідних меж форми, на якій розташовано цю кнопку.
Розглянемо ще кілька властивостей, які мають і кнопка, і форма:
Enabled (англ. enabled - доступний) - її значення визначає, чи доступний об'єкт для операцій над ним. Ця властивість може набувати лише одного з двох значень: True (англ. true - істина, правда) - об'єкт доступний або False (англ. false - хиба, неправда) - об'єкт недоступний;
Visible (англ. visible - видимий) - її значення визначає, чи видимий даний об'єкт у вікні. Ця властивість може також набувати лише одного з двох значень: True - об'єкт видимий або False - об'єкт невидимий.
Font (англ. font - шрифт) - її значення визначає значення властивостей шрифту, яким буде виводитися текст на об'єкті. На відміну від усіх попередніх властивостей, ця властивість є комплексною.
Так її називають тому, що вона складається з кількох властивостей шрифту: Color, Height, Name, Size (англ. size - розмір) та ін. Значення кожної з них можна змінити, якщо відкрити їх список вибором кнопки > ліворуч від назви властивості Font, або у вікні Шрифт, що відкривається вибором кнопки … у правій крайній частині рядка Font. Ця кнопка стає доступною, якщо зробити поточним поле цього рядка.
Змінити, наприклад, колір шрифту в ході виконання проекту можна командою:
Button1.Text.Color := clBlue.

Якщо виділити кнопку, то на вкладці Події вікна Інспектор об'єктів можна, як і для форми, вибрати подію, для якої буде створено заготовку для тексту відповідної процедури - обробника цієї події. Як і для форми, можна ввести до цієї процедури команди змінення значень властивостей кнопки і форми та виконати створений проект.

РОЗВ'ЯЖІТЬ КРОСВОРД

(Кнопка)
IV. Фізкультхвилинка
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
V. Усвідомлення набутих знань.
VI.ФОРМУВАННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК
Техніка безпеки та правила поведінки в комп’ютерному кабінеті.

VII. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
1.Фронтальне опитування
1. Як розмістити кнопку на формі?
2. Які ви знаєте властивості кнопки?
3. Що визначають значення відомих вам властивостей кнопки?
4. Чим відрізняється змінення значень властивості Color для форми і для кнопки?
5. Чим відрізняється властивість Caption для форми і для кнопки?
6. Чим відрізняються властивості Тор і Left для форми і для кнопки?
VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
IX. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку.
Завдання за підручником.

Автор: 

Тереховський В.Ю.

Голосування

Які матеріали Ви шукаєте?:

Останні коментарі