Користувацький вхід

Логіко-иатематична гра "Магазин"

Зареєструйтесь,
щоб мати можливість переглядати всі сторінки та файли,
публікувати власні матеріали, отримувати сертифікати.

...

0

Гра «Магазин»
Обладнання: ігрове поле, розділена на рівні квадрати з наклеєної на кожен квадрат липучкою;картки із зображеннями символів (колір, форма, розмір) віддрукованих на принтері або намальованих вручну. Із зворотного боку символів також наклеєна липучка.

Мета: Розвиток у дітей пізнавальної активності, інтелектуально-творчих здібностей.
Завдання:
Освітні
- Сприяти освоєнню умінь аналізувати предмети за двома, трьома, чотирма ознаками;
- Освоєння вмінь знаходити предмет за його координатами (перетину вертикального і горизонтального рядів).
Виховні
- Формування інтересу у дітей до логіко-математичним іграм;
- Активізація самостійного пошуку рішення виконання завдання, творчої ініціативи дітей.
Знайомство з грою можна починати з кінця молодшого віку, після того як у дітей сформуються чіткі уявлення про ознаки предметів про формі, кольорі, розмірі, товщину. Після ознайомлення з символами (моделями). На першому етапі грати краще з кожною дитиною окремо, використовуючи в грі тільки один символ, наприклад колір. Спочатку дорослий бере на себе провідну роль продавця, а дитина виступає в ролі покупця . Граючи з дитиною, спонукає його до активності. Пізніше ролі можуть змінюватися. Коли дитина зрозуміє принцип купівлі товару можна додати ще один символ, наприклад форму і грати вже з підгрупою дітей групуючи символи в різних поєднаннях, наприклад: колір і форму, форму і розмір, і колір, форму і товщину. Після того як діти зможуть впевнено знаходити блок з двох символів вводиться третій символ і гра ускладнюється так як дитина утримує в пам'яті вже три ознаки наприклад: колір, форму і розмір; величину, форму і розмір або будь-які інші поєднання. По мірі освоєння гри дитина переходить до участі в грі на більш високому рівні, беручи на себе роль продавця або вносячи свої зміни в хід гри.
1 Варіант гри для дітей молодшого віку
На ігровому полі по горизонталі викладені символи кольору, а по вертикалі символ форми. Товар розташований на перетині вертикальних і горизонтальних символів.

Вихователь. «Мама мишка хотіла зварити компот , але всі продукти у неї закінчилися, і зовсім немає грошей. Що ж їй тепер робити? Як ми можемо допомогти мамі?». Дитина разом з вихователем обговорюють варіанти допомоги, дорослий підводить дитину до того, що треба сходити в магазин і купити продукти , разом вирішують чим можна розплатитися. Потім дитина самостійно вибирає товар, який на його думку потрібен мамі, дає пояснення чому саме з цих продуктів мама може приготувати компот, сплачує їх і , якщо захоче, може приготувати для мами обід.
2 варіант гри для дітей старшого віку
Ведучий вносить гру в групу.
- « Підходь народ чесної купуй-ка дружно.
На прилавку у мене все, що людям потрібно.
Є овочі та фрукти, інші продукти.
Є вишня і бруква ось імпортна журавлина».
Діти підходять до продавця, розглядають вітрину з продуктами і вибирають, що вони хочуть купити. Коли товар обрано діти по одному підходять до продавця.
Дитина - « Здрастуйте, я хочу купити кавун»
Ведучий - «Здрастуйте, я з радістю вам її продам, але для цього ви мені повинні заплатити. Що б дізнатися, скільки коштує кавун, потрібно подивитися в якому стовпці він знаходиться?
У якому ряА гроші нам замінять блоки Дьєнеша (площинні фігури) ». Дитина відходить і шукає підходящий за ознаками блок (фігуру). Знайшовши блок (фігуру) повертається і «оплачує» (забирає) кавун, кладучи блок на його місце. Куплений в магазині товар діти можуть використовувати в сюжетно - рольових іграх « Сім'я», «Автобус» та інших.
3 варіант гри для дітей старшого віку
Ведучий вносить гру в групу.
- « Знову Шапокляк набезобразничала. Рано вранці вона пробралася в магазин і скинула з полиць весь товар.
Скоро прийдуть «покупці» а полиці порожні, що робити, як допомогти продавцю?».
Діти обговорюють ситуацію, шукають способи розв'язання проблеми, пропонують варіанти допомоги. Коли підходящий варіант обраний і всіма схвалений діти за символами розкладають товар назад на полиці магазину, пояснюючи свої дії « Я покладу лимон на полицю у другому ряду в першому стовпці, тому що він лежав під блоком позначення, якого перебувають у першому рядку, у другому стовпці».
Коли всі продукти будуть розкладені по полицях, можна перейти до першого варіанту гри.
Гру можна ускладнити, додавши більшу кількість ознак.
Ігрове поле і картки з зображенням товару можна використовувати і при розвитку у дітей умінь встановлювати просторові відносини між предметами. З поля прибираються символи, залишаючи на ньому тільки картки з товаром. Ведучий пропонує дітям здогадатися, що він купив у магазині, не називаючи сам предмет, а повідомляючи координати предмета. Наприклад «Я купила продукт, який знаходиться у другому рядку і в третьому стовпці». Або «Я купила продукт, який знаходиться над яблуком праворуч від сливи». Якщо дитина правильно знаходить продукт, то він його забирає.

Автор: 

Бабак Тетяна Володимирівна,вихователь Богданівської філії опорного закладу Васильківського НВК №1 ім.М.М.Коцюбинського Васильківського району,Дніпропетровської області

Голосування

Які матеріали Ви шукаєте?:

Останні коментарі